OVZ zit niet stil!

De Ondernemersvereniging heeft de afgelopen maanden niet stil gezeten. Begin augustus werd bekend, dat de nieuwe verlichting toch nog voor de feestweek afgeleverd werd. De nieuwe armaturen, een kleiner versie van de al bestaande feestverlichting, was naast het Hoofddiep, ook te zien aan de aansluitende wegen: de Evertswijk, Kerkhoflaan, Molenweg, Oudestreek en de Kokswijk. De verlichting is door de inwoners van Zevenhuizen goed ontvangen. In de week voorafgaand aan 11 november gaat de verlichting opnieuw voor sfeer in het dorp zorgen.

In de maanden mei en juni is er hard gewerkt aan het vernieuwen van de website van de Ondernemersvereniging. Inmiddels is de website online. U vindt er alle informatie over de vereniging. Ook is er een aparte ledenpagina. Hier worden alle leden incl. bedrijfslogo vermeld. Voor hen is er de mogelijkheid om een korte beschrijving van de bedrijfsactiviteiten te vermelden en kan er doorgelinkt worden naar de website van het bedrijf.

Ook tijdens de jaarmarkt was OVZ zichtbaar aanwezig. Samen met DES, SP7 en MFC werd er een gezamenlijke prijsvraag georganiseerd. Naast het bestuur waren er ook een aantal leden in de stand te vinden. Zij zorgden er samen voor, dat er maar liefst 7 nieuwe bedrijven, werden aangemeld. Een mooie actie: “leden door leden”.  Als nieuwe leden verwelkomen we: Klussenbedrijf Eringa,  Bandringa Schildersbedrijf, Bandringa dienstverlening, Flonk plaagdierenbeheersing, Bouwservice Geert,  JDK montage, Noordzon en Oudman Engineering. Welkom!

Tijdens de jaarmarkt werd door Brouwerij De Vrolijcke Joncker het bier “De Baggelsteker” gelanceerd. In de voorbereidingen, een samenwerking tussen De Vrolijcke Joncker en OVZ. Leden van de Ondernemersvereniging mochten meedenken over een naam van het Zeuv’m huuster bier. Uit een aantal van 15 inzendingen werd uiteindelijk de naam: “De Baggelsteker: gekozen. Turf, of Baggel in streektaal, is op allerlei manieren verbonden met de historie van Zevenhuizen en haar omgeving. De Baggelsteker is het ook het gereedschap van een turfsteker. Het blonde biertje bevat, hoe toepasselijk, 7% alcohol.

De Ondernemersvereniging kijkt terug op een succesvolle jaarmarkt.

Donderdag 3 oktober jl. was de Ondernemersvereniging te gast bij Keukenwerk Leek. In samenwerking met Rickotrans verzorgde Keukenwerk een “Kijkje in de keuken”. Een avond waar beide bedrijven zich presenteerden.

Wilt u zich aanmelden als lid? Dit kan via het contactformulier op de website (www.ovzevenhuizen.nl) van de Ondernemersvereniging. Vul uw gegevens in, en vanuit het bestuur wordt dan contact met u opgenomen!